De ce ai nevoie de un contabil bun pentru afacerea ta?

De ce ai nevoie de un contabil bun pentru afacerea ta?

  • Post Author:
  • Post Category:Tips

In Romănia, ca persoană juridică iți poți desfășura activitatea doar dacă ai un contabil angajat sau o firmă de contabilitate parteneră. Tot ce inseamă venituri și cheltuieli trebuie inregistrate, se calculează impozite, se intocmesc rapoarte contabile, se elaboreaza balante de verificare, se depun declaratii fiscale la ANAF etc.

Contabilitatea este un pilon important in sustinerea unei afaceri si in dezvoltarea ei. Fara un contabil bun care sa tina evidenta financiara si care sa traseze noi directii in trend cu tendintele economice, este posibil ca o afacerea sa nu functioneze optim. Contabilul nu numai că simplifică treaba unui manager, dar impreună cu acesta sporește dezvoltarea organizației pentru care lucrează.

Contabilitatea se ocupa de salarizare/impozite/taxe

Pe langa cheltuielile de baza, un contabil se ocupa de salarizare. Pe baza salariului si a orelor lucrate, trebuie calculate contributiile sociale medicale, impozitele si taxele. Asta include si asigurarile si  somajul. Orice companie are nevoie de un sistem de contabilitate actualizat si cuprinzator pentru a urmari toate calculele, toate platile si cheltuielile. In plus, contabilul poate reduce in mod legal facturile fiscale, poate identifica stategii contabile legale si eficiente de compensare a pierderilor, alocarea sumelor potrivite pentru a pastra un echilibru economic al situatiei financiare.

Ofera stabilitate afacerilor 

Fie că vorbim de contabilitate PFA sau de contabilitate SRL, parte din jobul contabilului este de a urmari situatia veniturilor si a cheltuielilor. Mai exact, acestia trebuie sa completeze toate formularele fiscale pe baza incasarilor, platilor afacerii tale. Ei trebuie sa calculeze tot ceea ce tine de situatia financiara si sa intocmeasca rapoarte complexe. Contabilul trebuie sa gestioneze cheltuielile, salarizarea, chiria, utilitatile s.a. Totul pentru a mentine stabilitatea firmei tale.